Monday, August 8, 2011

cinta dan air mata..

cinta dan air mata...semuanya dusta..~~ salah lirik nie..main hentam jer si laily nie.kan..hwaa..hwaa..tiba2 tiba teringat plak teringat lak lagu tue bila baca news pasal khairul fahmi che mat yang baru putus tunang, bagi aku kan putus cinta nie setiap orang yang penah melaluinya mempunyai rasa yang berbeza2 but mostly always sad. tapi sebenarnya yang sedih adalah org yang betul2 mencintai dan sayang, tapi org yang gembira dalam perpisahan adalah org yang seperti terlepas dari terpaksa dan dipaksa mencintai..tapi dalam hidup nie kita sentiasa kena positif..memang cakap senang la..cuba rasa tengok nangis tak..mesti la i nangis you tapi kita kena fikir tak payah clash la..gaduh cikit pun kita nangis cuma bezanya dia masih bersama kita walu hati nie sakit..rasanya lebih baik clash masa bercinta/ tunang /even esok nak kawen pun, DARI bercerai dan distilahkan janda ke duda..jadi clash lebih better.Tapi kalu dah jadi duda ker janda itu itu lebih baik dari terseksa seumur hidup...aku percaya setiap perkara yang terjadi dalam hidup ader hikmahnya tapi sebagai manusia setiap pilihan kita walu sebesar kuman pun kita bertangungjawab terhadap segala akhiranya..kadang-kadang aku pelik naper aku nak citer benda2 nie, tapi mana tau kan ader org yang sedih baca blog nie, sekurang-kurangnya aku dah buat hati org sedikit lega, sedikit tenang..Ingat lah apa jua keadaan Allah tetap bersama kita, minta lah apa sajer denganya saat kita duka, lara atau gembira....Akupun hamba Allah yang selalu Alpa dan sedih tapi hanya mencari ruang dan kekuatan walau zahirnya nampak aku berdiri tetap hakikatnya aku makin longlai meredah lautan hidup.Ya Allah kuatkan lah aku...

No comments:

Post a Comment