Monday, October 4, 2010

Hari ini untuk hari esok

Semalam aku dapt surat interview untk jadi clerk tetap kat utm nie, sebenarnya aku mmg clerk pun kat utm tapi aku kontrak jer..Aku gembira tapi sedih sebab hampir 2,3 x sehari aku bukak hr fn untuk tengok progres jawatan2 yang aku mintak.Sebenarnya aku mohon 6 jawatan semuanya.tapi hanya pembantu tadbir yang di update in process. Bila la ek pendaftar nak update jawatan2 lain kan.sampi opis mate aku tegur aku nie macam kemaruk sangat jer hadap benda2 nie tp2 hari.Aku mmg wish sangat nak terus kerja kat utm skudai nie dapat jadi techniciant pun aku dah hepi . banyak reason aku kena kejer kat utm nie 1stly sebab aku study kat sini senang nak jumpa lecturer ,secondly aku dah biase dengan environment kat sini, dan the most important reason family aku sumer area utm nie.Lagipun nie keje govt terjamin cikit la..tapi kelakar kan aku nie..macam org bodoh jer menunggu buah yang tak gugur. sebenarya aku pening la loan belajar makin bertambah, tp2 minggu aku g kelas hidup terkejar2, tinggal anak..tnggal suami..kadang2 aku terdetik juga nak benti belajar.Tapi dah separuh jalan dah ,duit banyak dah habis, aku kena teruskan juga walaupun tak nampak lagi peluang kerjaya yang cerah.. Tapi nak sedapkan hati nie.. aku kena fikir positif jer rezeki tue tuhan yang bagi, mungkin tuhan nak bagi sesuatau yang lebih besar dari ini semua Rezeki dari tuhan nie luas manusia jer yang lambat mengerti apa yang diberi lebih dari segala yang kita minta.Ya Allah Ampunkan kerana tidak mensyukuri nikmatmu.Sesungguhnya aku insan yang alpa .Aturkan sesuatu yang lebih baik untuk ku ya Allah.

No comments:

Post a Comment